.

.

torsdag, april 29, 2010

Sorg

Orkade inte riktigt skriva om vad som hände i måndags, det var en tung dag mitt i allt. Det gällde Hila som skulle få små marsvinsbebisar.
På morgonen såg det ut som om något var på gång, jag var hemma en timme exta men när inget hände och hon åt gurka åkte jag till jobbet. Åkte däremot hem redan 13 då jag ville vara säker allt var bra.....det var det inte.
När jag kom hem var det blod i buren men inga ungar. Efter pratat med veterinär blev det ilfart genom stan dit, Roslagstull som är spec på smådjur.
Domen blev hård, hon hade antagligen för många ungar och något var "fel". När marsvin har förlossningsfel är det ofta komplicerat och chansen att hon/ungarna kulle klara sig var ca 20-30% även om de opererade...till priset av 8-10 000 sek........
Hon hade förlorat blod och hade ont. På 5 minuter fick jag ledsamt ta beslutet om att hon skulle få somna in........jag som trodde jag skulle komma hem till en kull ungar.
Sorg och tårar även för ett marsvin, kram/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar