.

.

onsdag, maj 04, 2011

Gårdagen

Vi har haft problem med bakluckan på bilen, den går ej att få upp till och från så troligtvis glapp i någon el sladd. Tidigare har det bara varit små korta enstaka tillfällen, nu hade vi haft det så i 3 veckor……jag har ryckt i den, B har mekat det som går, utan resultat.

SÅ igår beslöt jag mig att lämna ner den till bilverkstaden som finns våningen under mitt jobb, vi måste ju ha bilen ok till flytten. Killarna var schyssta att ta in den i en ”lucka” (ha, kul ju).

När jag går ner för att hämta bilen på em tittar han (2 m lång, krallig och mustasch/skägg som nån MC typ)

– Skämtar du med mig? – Skämtar du med mig? X flera (jag anar oråd – oj låg hundfilten i kläm försöker jag)
- kom med här , så leder han leende in mig i verkstaden (där såklart 3 andra mekar tittar nyfiket)
– jag tror att du luras så att du får komma ner och kramas med oss här, säger han…..
- Prova öppna (Cissi öppnar) ………….och fanskapet till lucka öppnar sig. Kunde inte en lucka i golvet öppna sig för mig med. VARFÖR……..lagen om alltings djävlighet ???????
Den har inte funkat på 3 veckor så släpper glappet JUST nu! Lovat köpa fikabröd till dem idag……och han fick faktiskt en kram =) Behöver ju kanske lämna in bilen fler gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar