.

.

fredag, oktober 28, 2011

Godhet kommer åter

Hittade en påse pengar ute på vår gata häromdan på sista hundpromenaden.....vad gör man? Jo visst, hade det varit en flersiffrig summa hade jag kanske funderat annat......
Men den innehöll ca 80 kr och en liten lapp i med skakig handstil -Tack för hjälpen.
Hhmm...
Jag skrev en lapp om upphittad "påse pengar" som "återfås mot beskrivning", satte upp på områdets anslagstavla. Trodde kanske jag skulle bli nerringd, direkt iförrgår ringde en äldre dam (granne) som beskrev att hon fått den och tappat den här ute på gatan. Härligt, hon blev så glad.
Och igår ringde hon på här och lämnade en burk plommonmarmelad, hemgjord.
Jag tror jag har fått en ny vän, en go 75-årig vän :)


1 kommentar:

  1. Mysig liten historia! Ärlighet varar längst, det är så sant! hemkokt marmelad går inte av för hackor! Kram Neta

    SvaraRadera