.

.

torsdag, mars 12, 2020

Akuthämt

Det där förbannade viruset ställer till det.....

Folk handlar som galningar så Malin kom inte från jobbet som planerat, självklart rycket jag ut..... Vi 😆, B kom hem tidigare, jag tog ut hundarna först o sen sällskapade vi till dagi... Förskola o fritids. 

De gånger jag hämtat barnbarnen måste jag erkänna att det svåraste är att hitta o komma in genom grindarna. Det är (som bra är) rena fort nox, haspar, handtag (som går åt fel håll), kättingar och koder.
 En gång fick jag be en femåring hjälpa mig in....  


.... Hitta rätt kläder är också spännande, saker på hylla och saker i torkskåp. Öööhhh vilken är din mössa av dessa tio? Nu har väl alla barnbarnen koll, utom den minsta typ. Där tog jag hem o tvättade ett par överdragsbyxor som var supersmutsiga..... Alex kände inte igen dem.... men dagiskompisens mamma blev glad 🙃

Väl hemma körde vi en speltimme, memory........våra vuxna hjärnor har helt klart tappat minneskapacitet kunde vi konstatera...... 


Lite gammal hederlig råttfälla också... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar