.

.

måndag, februari 21, 2022

Ogillar nya ställen

Hade tänkt ta röntgen av höften idag, en av de få dagar jag vet jag kunde gå tidigare.... men ändrade mig sen när vädret drog på. Hittar lite ursäkter då jag ogillar att åka till nya ställen... o speciellt Sollentuna... aldrig kört där 🙈, vill åka direkt hem min vanliga väg efter jobbet.

Vet inte vad det är för fel på mig men gillar rutiner 😃. Men sen inser jag ju att det inte blir nån röntgen om jag inte åker dit, suck.

Skrev in adressen i GPSn, vädret hade lugnat sig..... o trot eller ej men jag hittade. Nu var första etappen klar, sen att hitta en parkering 😦. Fullt såklart, inte sjutton åker jag runt o letar ny parkering nu när jag äntligen är rätt, vägrar åka bort igen. Står o väntar 😆 japp (ska på drop in så ingen tid att passa) o efter bara 5 minuter lämnar en bil sin plats o jag lite snabbt stökar in bilen, jippi. Jaha... P-Avgift 😶, o självklart har jag inte just det bolagets app nerladdad. Laddar ner, snön faller över mig o mobilen..... registrera bankkort 🤨 osmidig app men jag lyckas fixa o välja parkering och betala med swish. Vad händer om besöket tar längre tid? Nä fy fan nu går jag, får väl ta en bot då....tror inte denna går att förlänga.... men röntgen är viktigast. 


Efter 45 minuter blir det min tur, en ensam sköterska följer mig till rummet. Jag förstår inte riktigt vad hon säger.... språkförbristningar, men tänker "det här blir nog bra, hon vet nog vad hon gör" jag håller med om det mesta. Efter första bilden säger hon "jag ska komprimera dig" 😳 när hon hämtar remmar börjar jag förstå att hon ska spänna fast mig, o trycka ner höften... 🦿 "bättre bilder".... Okej säger jag o blir sen utsläppt.

Glömmer ej att ta av mig de "blå tossorna" ⭐ jag hittar bilen och p-tiden har inte gått ut ⭐ ställer GPSn på Klövervägen o blir utlotsad via Sollentuna centrum, kör en lång sväng o ut på E4...... till och med Södergående 😃⭐ då svarar jag gps tanten * Tjohooo * när hon förklarar att jag är på rätt väg.

Jag säger så här högt till mig själv som pepp för att jag ska minnas nästa gång jag ska på nåt liknande, att det gick bra o att det går oftast bra, jag hittar...... Men Nä det hjälper sällan, kommer blir samma sak nästa gång 🤷

Ja ni förstår att jag är helt slut efter sådana här äventyr. Väl hemma blev det trygg hundpromenad och egen träning. Nu snart läggdax 🥱👋👋👋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar