.

.

lördag, december 11, 2010

Barnmys

Igårkväll när månen lös på detta sätt kom Döttrarna hem :) Alexandra & Malin. Vi hade en soft myskväll framför Idol, hundarna var glada att det rörde sig lite i huset.

Frukost...."handbevis" då ingen ville vara med på bild arla morgonstund....or....kl.var visst 10.00, men det var gemensamt beslut att väckning skulle ske då, härligt alla uppe. (B hade hunnit springa slingan innan vi gick upp)
Bakstart, på listan stod: Saffranslängder, ischoklad, ljuskola, chokladkola, mintkyssar och mjuk pepparkaka. Vi hann med allt utom mjuk pepparkaka.............och visst jag "ansvarade" för mint kyssarna men det gick inte så bra. Första omgången stelande allt i en skål (medans jag gjorde nåt annat ;) och andra gången brändes sockersmeten i kastrullen (medans jag gjorde nåt annat ;) Fast jag lovade stå still o röra, vart det inte så...........ska försöka en tredje gång nu i kväll...........då vi alla verkligen vill ha mintkyssar.




Sååååååååå underbart att ha tjejerna hemma, love you. Detta gör vi om nästa år.
Tack för mor & dotter inspiration i julstöket, Elin & "Neta", kram.

2 kommentarer:

  1. Läste din blogg och hörde pladder och skratt och kände dofterna, värmen och närheten! Så läste jag slutorden... att Elin och jag varit inspirationskälla till denna dag, härlig känsla! Vi är rika som har döttrar! Kram till dig och lycka till med kyssarna!!! ;) Neta

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen :) och man tänker inte alltid på vad man kan göra när alla har så fullt upp. Men denna dag landade vi och hade kul gemenskap, hoppas tjejerna alltid kommer minnas våra "julbakdagar"......och kanske rent av föra det vidare med sina barn. Kram //Cissi

    SvaraRadera