.

.

måndag, november 14, 2011

Varningens klocka

Hann precis köra ut från området kl 05.22 musiken avbryts av akut trafik (före kl 06 är det landsomfattande så jag tänkte direkt, det gäller inte mig..) - "Varning riksväg 73 norrut, 2 olyckor har pecis inträffat vid Trångsund och Farsta Strand, räddningsbilar på väg fram"
Det var verkligen glashalt.
Tur i oturen (för oss) hade det inte kommit fram polis till den ena olyckan så vi kunde smyga oss ganska smidigt förbi, i mötande kom brandbilar och ambulanser.........några får nog längre tid till jobbet än de tänkt denna dag.
Jag var faktiskt förberedd att hoppa ut och erbjuda mina undersköterske tjänster eller hundfiltar.............men dom stod upp..................så jag fortsatte min färd till jobbet, i lugnare takt än vanligt.
Var rädda om er!

2 kommentarer:

  1. Tack för varningen! Ringde R (som är ute och kör) och förmanade honom att köra lugnt!! Kram

    SvaraRadera