.

.

tisdag, december 27, 2011

I Dagmars spår

Vi begav oss ut i "Dagmars spår", en oguidad tur som avgick 09.30 och normafall tar turen ca 40 min. Hinder nr 1 redan på första sträckan......


När vi kom fram till hygget var det "plocke pinn", hoppa över och krypa under gällde.








Här ligger även elledningar under träden, men vi har iallafall fått strömmen tillbaka, så det är nog inte våra ;)






Okej, här under stod jag inte så länge......fota......sprang vidare.....






Hundarna tyckte det var mycket spänande att promenaden "såg annorlunda ut", försökte dock hålla dem ifrån rotvältorna då jag själv gick ner mig till knät intill ett (klev i fin grön mossa som dock bara hade rötter och luft under sig.....hua tänk om jag fastnat)




Dagens tur tog 60 minuter men kan varmt rekomenderas till lagom spänstiga äventyrare, medtag gärna motorsåg/Tjing

2 kommentarer:

  1. Ja, oj vad många träd som blåst av...vi såg spår efter Dagmar hela vägen hem idag, även i "vår" lilla skog hade flera granar blåst av. Kram och TACK för fina Julkortet som låg här hemma och väntade på oss! Neta och RB

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni kom hem ordentligt :) Kram

    SvaraRadera