.

.

lördag, februari 04, 2012

Enrummare

I snöyran igår ville jag iallafall ge fåglarna lite vindskydd. Det slutade med en 1:a med kokvrå............. La en flyttkartong på sidan med hö, fågelfrön och äpple i................ja, ja visst det är en handduk i botten, men jag tog iallafal hundhanduken



Det tog inte många minuter innan första gästen kom, och hon en koltrasthona ansåg sig ha förstahandskontraktet. Då andra närmade sig jagade hon bort dem direkt, sedan satt hon där och små åt eller bara kurade hela kvällen.

Idag har hon turats om med herr koltrast
Vet att fåglarna klarar sig fin fint själva, men jag ser detta som lite fågelhobby, trevligt att titta på från köksfönstret. Och jag kan faktiskt se lite tacksamhet hos dem......tror jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar