.

.

lördag, maj 25, 2013

Eget bygge är roligast

Idag blev det ingen gräsklippning....jag byggde en blomlåda modell större istället. Virke som blivit över från altanbygget kom väl till pass.



 Jobb i garaget, planering, rita, såga, mäta............skruva........det tog nog 2-3 timmar.

 Småsnackade lite med grannen i en paus......det visade sig han jobbat som möbelsnickare :/ .....såklart skulle han komma och titta men tro.......jag fick godkänt :)
Då B inte är hemma och Tuva som var min följeslagare inte finns längre så är det Saga jag pratar och rådslår med sådanahär dagar.............jag vet inte riktigt om hon uppskattar den rollen, men nu är det så! Jag tror hon godkände lådan.........under protest.......

 Drog iväg till Bauhaus och köpte 2 handtag samt jord, jord och jord..

 Resultatet blev över förväntan, tror denna Änglatrumpet kommer trivas kanon i större miljö. Markduk mot kanterna och lecakulor i botten., tryckte ner några hänglobelia i kanterna me, hepp.
(Så här bodde den innan)
Nu har en trött C, lite lagom ont i ryggen gått in för att duscha och "ta kväll".........phuuuu det är jobbigt att ha helg, men sååå kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar