.

.

torsdag, augusti 21, 2014

Inte slarva

På mitt jobb får man inte slarva, då kan det hända grejer. La idag in material i vår minus 70 gradiga frys, handskar på......har nämligen gjort det en gång utan, "skulle ju bara" slänga in ett prov......det sved på två fingrar hela dagen och jag fick nästan en blåsa fast jag tyckte jag var så snabb. I övrigt gäller det bara att ha koll och följa våra instruktioner......
Ha koll vad du blandar.......... 
Doppar du händer här utan handskar löses skinnet upp, man känner det direkt för det blir halt på fingrarna (det är huden som fräts bort) (jo jag har slarvat lite, "skulle bara") men sköljer man snabbt och länge går det bra ;) 
Gaserna vi har är inte farliga i sig, men jag ogillar gastuber.....de pyser med ett djädrans tryck och vill inte alltid stänga av sig när man själv vill.
Skyddsutrustning på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar