.

.

lördag, augusti 23, 2014

Utställningspremiär

Jo stämmer, vår första inofficiella utställning blev av idag. Jag har inte nämnt något här för jag har velat och tvekat, inatt bestämde jag mig att vi kör! Solo har varit lite osäker...och jag har varit ännu mer osäker, men efter bra pepp av vår "Sanna" och goda råd från uppfödaren bestämde jag mig....att köra, och ha kul!
Somnade igår med tankar om hur jag skulle hålla i koplet, och vaknade i morse kl 06 och låg och planerade hur jag skulle springa.....runt, triangel, rakt fram, se på domaren, nummerlapp på vänster sida, koppel högt på halsen, titta på domaren, hunden på vänster sida, håll Solo travandes, svansen upp.......ja ni förstår.....

9.00 infann vi oss vid Ulriksdals slottsträdgård där Schnauzerklubben anordnade utställningen. Hade inte fixat det utan min trygga B, han var bra insatt...... (i morse gav jag honom ett häfte på 12 sidor om hur utställning går till, han tyckte det var i mesta laget "dokument som på jobbet", men läste...det mesta tror jag)
Här värmer vi upp........
 Vi gick ut som nr:1.....såklart.....kunde inte ens tjuvkika på någon före mig.
Domaren inspekterar och "vi" försöker stå fint, är nöjd med det mesta även om Solo inte riktigt hade svansen på topp. B filmade från början och när vi sprang runt, kul för mig att se (ni får inte, ha).
Solo blev Bästa valp, BIR och fick ett HP (Hederspris) .......googla om ni undrar vad det betyder, eller så kan ni låna Bennets dokument ;) Jag var överlycklig att ens genomfört det, Solo travade, domaren fick klämma på Solo, titta på tänder och hon skötte sig toppen. Sen att vi fick en extra rosett och HP blev bara bonus.
Kritiken lät: (ett papper som man får med sig, omdömet av domaren :)
Välbalanserat helhet. Mkt bra huvud och uttryck. Bra mask. Välburna öron. Mkt bra hals, välvinklad fram o bak. Utmärkt kropp o benstomme till sin storlek. Rör sig väl. Utmärkt päls o färg. Välpresenterad. i god kondition. Bästa valp!
                                                                    Fina Solo
 Efter utställningen ropade domaren in mig igen.......(gulp) han ville ha med mig och Solo i ett film-reportage. Hon hade precis käkat lera...med hela skägget, som tur var hade jag precis borstat ur det...phuuu. Reportern filmade och intervjuade domaren om hans jobb som domare och frågade om rasen Schnauzer, Solo var lite blyg men skötte sig bra. Detta ska visst visas i december på tv (skulle jag nog inte sagt) något program om hundar......

Trött, nöjd och glad Cissi, vi har nyss gått en solig prommis i skogen Solo röjde järnet. Fina bilder kommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar