.

.

fredag, juni 16, 2017

Godmorgon

Vaknar av fågelkvitter... våra fåglar som nu bor tre meter utanför vårt sovrumsfönster. Klockan är 07 jag är ledig och de tjattrar för fullt, men det gör faktiskt inget. De tjattrar ju för att de mår bra och är glada, det finns inget bättre än glada djur.
Jag har frågat jobbet om jag kan använda mina friskvårdspengar till massage istället för träningskort, just nu löper jag hemma vilket inte kostar något och surt att 3000 ska frysa inne. Fick snopet nej igår em, trots att skatteverket godkänner massage. Morrr vad arg jag blev....
Ger mig ut i skogen med hundarna funderar irriterat vad jag ska göra. Plötsligt knakar det från en stig till höger o där kommer min Boot camp tränare med hund ut. What, det måste vara meningen.... Jag beklagar mig o slänger ut mig "kan inte du göra en kurs till mig, - lär dig springa 5km utan att stanna". Hon tittar och funderar, - men shit det här kan bli skit bra! Du får göra en löpanalys, jag kollar hur du springer, lite styrkeövningar, benböj mm.
Okej, börjar ana oråd vad har jag gjort, ville ju bara jogga lite :0) Hon frågar - men varför stannar du idag? Svarar... - blir lite jobbigt, WRONG ANSWER, hon småler som bara en Boot camp instruktör kan - det här blir kul, jag skriver ihop nåt, mailar dig. Vi gick och pratade i över tjugo minuter, det lät kul.... bra... nyttigt.
Jo det ska bli kul, för då kan jag nyttja pengarna och jag får hjälp pepp att springa längre. MEN jag har redan nu insett att jag måste lyssna på rygg och höft (som känns fortfarande när jag maxat). Hon sa 5km på 30 min..... Not, inte jag! Varför springa fort, jag vill hellre springa sakta och njuta och komma längre.... sån är jag... men Katrin var inte riktigt mottaglig för det argumentet. 
 Jag ska bli kry i halsen först, jobba på mina "slow argument"..... Att man inte kan vara tyst ibland, hepp :p

2 kommentarer:

  1. Du kommer kunna springa 5km på runt 30min när vi är klara... OCH du kommer kunna "fis" "mys" springa OXÅ! ;) Vi kommer ta hänsyn till höft och rygg! PUSS fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oups... Ha ha, du är bäst Katrin! Har saknat din pepp, puss å kram

      Radera