.

.

söndag, juli 01, 2018

Djur

Fåglar i ventilen och paddor på intåg.... ja tur att man tycker om djur.

Såklart kommer en padda på besök när inte B är hemma, Solo och jag "springer på den" när vi rundar huset. Ogilla dess storlek men med hjälp av en handske får jag in den i hinken och bär den över vägen till ett dike.

Och när jag i fredags gick upp på övervåningen för att hämta Rasmus tandborste så hörde jag fågelpip i ventilen i badrummet.... oh no måste jag öppna o rädda dem!? Trodde först det var kvittrande koltrasten men sen på lördagen såg jag en sädersäla med nåt i munnen på taket..... snabb o tyst som en gasell sprang jag upp på övervåningen.... o visst, pip pip matdax. Nu när jag vet om det ser jag både herr o fru sädersäla leverera mat o krypa in under några takpannor. Vi delar gärna med oss av boende....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar