.

.

tisdag, december 18, 2018

Dagiskoll

Efter arbetsdagen hämtade jag Rasmus och Sally på dagis, då båda föräldrarna där skulle bli sena. Såklart stålmormor ställer upp.... stort dagis många avdelningar, jag har varit där en gång i somras så jag hittar... nästan.

Där jag trodde jag skulle gå in sprang ett gäng 80 cm människor ute på gården  i gula västar.... för små. Runt huset o in i en dörr, sen fanns fyra dörrar till. Nämnde i hallen för en pappa med dotter att jag skulle hämta Rasmus - "Rasmus är där inne"... tur ungarna har koll. Hittade iallafall rätt barn (som blev jätteglada <3) och rätt kläder.... jo det fanns lite att välja på.

Hem och ut med hundarna på tomten, deras prommis fick vänta då ingen av barnen var sugna på runt fem kvarter. Rasmus och jag gjorde en tävlingsbana i snön med hopp över hundarnas hinder.... - "den ska jag o Bennet tävla sen".

..... å så blev det :)) 

Middag här sedan hemtransport 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar