.

.

måndag, mars 18, 2019

Urk

Min tandläkare hade inte tid, kändes ointresserad att hjälpa mig idag. Ringde Bennets tandläkare i Tungelsta  fick tid 17 nu i em.

Snäll och tydlig, kändes bra från början tacksam att få hjälp.

Rotfyllning - ligga med uppspärrad mun i EN timme och tio minuter, dubbel trippel bedövning  borra ner till nerven. Hon sa att "det här måste ha gjort jätteont, länge" mmm jo det har det väl, jag har ganska hög smärttröskel och är envis, har ju väntat på att värken skulle försvinna. Nu blev rotfyllningen jobbigare, nerverna var irriterade och det ville inte sluta blöda. Jag kom hem med citodon, blek.... helt färdig. Ligger nu under ett täcke och mår ganska kass. Jag skulle höra av mig i morgon om det värker fortfarande annars återbesök om en vecka och då borra upp allt igen, ta bort gammalt blod och ny lagning. Har mått bättre....

2 kommentarer: