.

.

torsdag, april 01, 2021

Torsdag

 Arbetat hemifrån idag, iaf halvdag. Kall morgon, bara 1 plusgrad när jag gick ut med hundarna så det blev faktiskt tröja på då bägge är väldigt korthåriga nu.


B slutade efter lunch så han kom hem tidigt, så jag passade på att lägga ett personspår till Java.

GPSn i denna app är sådär, men den visar ju på ett ungefär i alla fall. Hon hittade alla 4 pinnar jag lagt ut i spåret, så duktig.

Jag går ett spår så här, markerar starten med en liten vimpel, håller små sågade apportpinnar i handen (ska lukta människa) lägger en pinne i taget och slutligen en på slutet o där ska även något extra gott ligga, denna gång låg en bit skinka i en liten burk. Man måste ha en burk för spåret ska ligga/vila minst 40 minuter innan man går det, o då får ju ingen annan i skogen ta det goda.

När vilotiden har gått går vi ut, jag visar Java starten, släpper ut spårlinan på 5-10 meter o sen är det bara att hänga på. Hon stannar ibland... funderar, nosar, vinden kan ha fört över spårdofterna nån meter åt sidan. Det svåra är att hinna se när hon hittar pinnarna, för inland så nosar hon vara snabbt på dem o går vidare o ibland tar hon dem i munnen o tittar på mig (vilket är bäst), o jag går ju då 5-7 meter bakom. Man blir mäkta imponerad faktiskt, tror vi ändå ska söka till polisskolan 😃🤣🤣

B och Solo stod o väntade när vi gick spåret, sen fortsatte vi en långprommis.... o vi hade våra viktvästar på oss 💪. B har sin innanför jacka = Quasimodo 😆



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar