.

.

söndag, augusti 08, 2021

Vet

Men idag vet jag 👀 😃 gjort idag.... 

Drog till klubben o trĂ€na Java efter frukost, shit hon kan om hon vill. Nu till och med sĂ„ satte hon sig i det blöta grĂ€set..... trĂ€nar pĂ„ att inte belöna sĂ„ ofta, dĂ„ vid tĂ€vling fĂ„r man ju inte det sĂ„ mĂ„ste ta in det i trĂ€ningen. DĂ€remot mega belöning efter 🍗🍔.

Har en "fot" video dock pÄ lite avstÄnd...

Jag o Java körde skogen i regn sen, Solo gick kortare med husse dĂ„ hon var lite halt i morse. NĂ€stan lite mysigt att fĂ„ dra pĂ„ sig "höstklĂ€derna".... eller... 🙃



Sen kom Malin hit en svĂ€ng för att kolla derbyt..... men vilken skit, dessa derbyn đŸ€Ź. Hon o jag drog o köpte sushi istĂ€llet, Bennets omin kassler fĂ„r vĂ€nta tills i morgon. ErkĂ€nner, typ andra gĂ„ngen i mitt liv som jag Ă€ter sushi 🐠 

PĂ„ tomten Ă€r det gurka som vĂ€xer bĂ€st just nu, hittade en 1 m upp idag 😊

Tomaterna Ă€r ocksĂ„ mĂ„nga men fortfarande gröna.... meddelar nĂ€r jag kommer ha tomatförsĂ€ljning 😂

Blomman Dahlia odlade jag ju för första gĂ„ngen, en speciell, skör knöl/vĂ€xt som krĂ€ver stor kruka och mycket jord. Nu kommer blommorna, mĂ„nga o visst fina men..... tycker nĂ€stan de Ă€r för stela och stilrena, inte ett veck pĂ„ dem ju đŸ˜¶. 

Ska jag ha kvar knölarna till nĂ€sta Ă„r ska jag grĂ€va upp dem i höst, förvara dem torrt o svalt... och bla bla.....Vi fĂ„r se om det blir sĂ„ eller komposten 🙈. 



Dagen Ă€r inte slut Ă€n.... sĂ„g en ung trast som satt hĂ€ngig pĂ„ tomten, tog in hundarna o lĂ€t den vara. Gick ut nĂ„n timme senare o den satt kvar lite högre upp mot berget. In med hundarna igen, pĂ„ med handskar o hĂ€mta lĂ„da. Satte fĂ„geln i en lĂ„da lite mörkt nu ett tag..... sĂ„g inga yttre skador men den fĂ„r vila till i morgon bitti. 


Hittade fler fjĂ€drar under körsbĂ€rstrĂ€den.... nĂ„got har hĂ€nt hĂ€r đŸ€” vilken fĂ„gel har prickiga fjĂ€drar? 


O morgon tandlĂ€karen o sĂ€tta tillbaka "löstanden" 😁..... 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar