.

.

lördag, september 25, 2021

Jobbig dag

Morgonen började fint.... en väldigt kort stund...



Träffades för spårtävling kl 08.00...... Java bajsade inte på morgonpromenaden, o jag fick startnummer 1. Suck. 

Ängen vi skulle spåra på hade 60-70cm högt dyblöt gräs, Java kämpade sig fram 100 meter dyngsur. Hon stannade o skakade sig några gånger sen tyckte hon att det räckte o vände tillbaka till mig, vi avbröt. På vägen till bilen bajsade hon. Bajnödig och dyblöt blev vårt fall.... denna fina dag. Jag brukar kunna skaka av mig o köra vidare men inte idag, hade sån fin känsla innan då vi är på hemmaklubben o Java har varit så grym i spårningen i veckan när vi tränat. Jag bröt tävlingen, åkte hem och blev jätteledsen 😔.

Fn med en dvärgschnauzer har man så små marginaler, för blött, för högt, för lång transport innan så de blir trötta.....osv

Kom hem o tog ut Solo i skogen 1,5 timme ❤️

Rasklubben dvärgschnauzer har träff i helgen i Västerås, vi hade bokat stuga. Skippade utställningarna idag under lördagen men ska köra lydnad, rally och agilitytävlingar i morgon. Tänkte först strunta i det, men nu lite glad ändå att vi åkte. Träffat vänner och haft en mysig kväll m Jeanette och Tommy i deras husbil. Fyra hundar så snälla. Samling i morgon 07.30 😶





Nu läggdax efter en tung dag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar