.

.

onsdag, januari 05, 2022

Hej 2022

Fint sms dimper ner o önskan att få läsa mina rader igen, blir glad 😍. B säger samtidigt "ja jag tittar varje dag om du skrivit något". 
Älskart ❤️

Nytt år är det, här satt vi i raggsockor o drack lite bubbel (jag, B har fortfarande inte lärt sig). God mat, Bingolotto.... vann hela 100kr 💵, ett riktigt skönt lugnt nyår. Vi skålade sen i bubbelvatten.....  jag hade ett plastglas...... insåg nog att vi har har börjat sjangserat 🙈. Thats life 😇

Jobbade hemma i mellandagarna, B på övervåningen och jag nere. Ibland kom han ner o frågade hur det var på "mitt kontor" 😁. 
I helgen påbörjade jag en ny fotobok för 2021, vi saknar från 2018 (har inte riktigt orkat på några år men ska ta tag i dem) kände att 2021 har jag färskt o många bilder. Suttit en heldag och två kvällar, ca 15 timmar totalt 😳. Smakprov..... 


Men det är ganska kul när man väl samlat bilderna i mappen (som är det stora jobbet, o att välja) , denna bok blev ca 70-80 sidor och nästan 500 bilder 😱. Försöker tänka att ta med speciella händelser, födelsedagar och många bilder på människor då det är det som är kul att se om 10 år. Skog och hundar minimerar jag (okej då, lite hundträning.... men det har ju varit en stor del av 2021⭐), lite blommor o trädgård kommer med som utfyllnad. 
Å tyvärr lite pandemi, restriktioner och vaccinationstillfälle, la in info från FHM i januari, Juni och december....... det måste ju finnas när barnbarnsbarnen läser i denna. Gammelmormor i munskydd hemska 2021 😷. 
Den levereras den 12/1 ska bli kul, kan visa lite då. 

Hundträning 2021

Jobbat på jobbet nu tre dagar, men lite kämpigt är livet då min höft blir värre... inte bättre. Haft ont dagligen under hela -21 😔 Hade så ont i natt att jag var gråtfärdig. Kontaktade läkare i morse o fick faktiskt tid "redan" 26:e januari..... Ja januari nu i år 👍. 

Tog mig runt efter jobbet trots "bad day", skogen var kall, hal och lite lätt snöfall. Imorgon lediga, ska bli skönt. 



1 kommentar:

  1. Jag är här inne och tittar titt-som-tätt och jag vann också 100:- på Bingo-lotto (även om jag inte spelade riktigt utan de var mer för barnbarnen)
    Underbart att läsa om dina dagar och hur ni har det.
    Ha en skön dag så kanske vi ses snart på en promis eller nåt sånt.
    Kram Anette

    SvaraRadera