.

.

lördag, maj 07, 2022

Hej

 Hej 👋

Jag mĂ„r bra men "kommit av mig lite" hĂ€r pĂ„ bloggen. Massa nytt pĂ„ jobbet Ă€r nog den största orsaken, nya rutiner o regler Ă€r inget för mig, det tar min energi. 

Kan bara kort nĂ€mna nĂ„gra....- Vi fĂ„r inte börja jobba före kl 06.00 (huset larmar av dĂ„.... sĂ„ jag stĂ„r o vĂ€ntar utanför 8-10 minuter varje morgon, kommer dĂ„ för att hinna innan trĂ€ngselskatten) - Vi fĂ„r inte ha papperskorgar pĂ„ skrivrummen (huset nĂ„t slags miljöcertifierat, nĂ€ gĂ„ till ett annat vĂ„ningsplan med ditt tuggummi el snorpapper) - inget vatten pĂ„ min vĂ„ning (jo om jag tar frĂ„n toan, alla ska samlas o vara sociala i det fina nya köket 5 m i takhöjd....nĂ€ visst ja, inte köket det heter "Galleriet".... dĂ€r aldrig nĂ„n Ă€r nĂ€r jag Ă€r dĂ€r) - Vi mĂ„ste hĂ€nga av oss i kapprum (inte pĂ„ vĂ„ra egna rum.... det ska se fint ut) - kompost av alla det slag i köket, men man vet inte i vilken lucka (klisterlappar var fult, sĂ„ de hamnade pĂ„ insidan av luckorna..... öppnar 3 luckor innan man hittar rĂ€tt) - Alla dörrar pĂ„ alla vĂ„ningsplan Ă€r lĂ„sta, man kommer in med sin egen "Blipp" (glömmer du den hemma... asgarv, lycka till) - Suck.... Jag slutar hĂ€r. Men ni fattar att jag med 24,5 Ă„r pĂ„ en "fri" arbetsplats har det lite jobbigt đŸ˜¶.

Men jag lovar, jag försöker tÀnka positivt.... "det blir nog bra" Àr mitt mantra.

Jo... Hade en orm pĂ„ tomten i förrgĂ„r, den frĂ€ste.... vĂ€ste. Det vart ganska spĂ€nnande dĂ„ hundarna var med, sĂ„ glad att ha lydiga hundar ❤️ o jag Ă€r glad att jag inte bor i Australien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar