.

.

torsdag, juni 03, 2010

Armar

Nu är jag mör........
Var så otroligt alert efter jobbet så jag (efter skogspromenad m hundarna) började "ta hand om" vår nedklippta häck som inte visat minsta vilja att komma igång igen efter vintern. Jag kapade ALLA grenar igen, ca 164 st....jo jag räknade :-) med en grov sekatör, och vissa grenar var hårda! Grenarna såg ut att vara lite gröna inuti, lite ny jord och vatten, med det så kanske det finns hopp.
Ville inte gå in än så jag kom på att jag kunde tvätta bilen.........tänkte inte riktigt då att det är samma muskler (armarna!!) man använder då också. Halvvägs in på biltvätten vart det tungt, svampen vägde 3 kilo, ja det kändes så........armarna började protestera.....
Men bilen vart fin :o)

Nu sitter jag inne och det värker och känns att man gjort något, härligt :o)
B inte hemma så min middag blev havregrynsgröt...........börjar fundera på om vi ska prenumerera på en "matkasse" varje vecka....innan man får skörbjugg.

1 kommentar:

  1. Å du som föreslog styrketräning för mig igår... ;) kanske är vi 2 som borde börja lyfta skrot... hehe! Näejdå, bra jobbat, det var inga smala kvistar du fick jobba med... /E.

    SvaraRadera