.

.

torsdag, juni 03, 2010

Farstas Fauna

Igår var det en hök på gatan......
Min morgon promenad för en timme sedan så ut så här: 2 rådjur, 1 hare, 1 häger (den flög)....och 1 katt + lite smått o gott.
Men jag får säga att harar måste vara ett dumt släkte. Den sitter still framför mig och hundarna på gångvägen, när den ser att vi närmar oss skuttar den lite frammåt. Då våra hundar tycker det är jättekul att "jaga" sådana där så kom vi snabbt närmre......och fa#%skapet fortsätter att springa HELA gångvägen frammåt, inte vika av in i skogen nää då.......jag tom viftade med armarna (hoppas ingen såg mig;) men icke då. Tuva och Saga spårade som tokar och min planerade rofulla promenad blev en svettig språngmasch. Ja, ja härligt med motion.
Nu inväntar kaffe och en ny arbetsdag. Tjo//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar