.

.

tisdag, juni 01, 2010

Upptäckt


När jag gått med hundarna sista tiden har jag spanat in jättefina ormbunkar i skogen, i bergsskrevorna. Skulle vara jättefint på vårt berg har jag tänkt...........ikväll slog jag slag i saken. Jag och Saga tog nyss en spade, en påse och smög över vägen och in i skogen, Saga höll span och jag grävde. (det känns inte bra med spade ute kl 22...Hhmm...)
Allt gick bra, dock hårda rötter. Vi kom tom hem utan att bli upptäckta....trodde jag......

Har precis fått ner dem (2 st) och ska vattna lite när min kära granne "hökögat" E hör av sig och undrar vad jag pysslar med i trädgårn kl 22 :O
Vi har alltid skoj ihop, så smsen som följde gav många smile..........våra toppengrannar :o).

Hoppas nu att de skogsstulna "bunkarna" klarar sig............ nu ska jag gå o duscha av mig fästngarna från skogen. Natti//

1 kommentar:

  1. Hehe, jo jag har nog koll ska du tro ;)är det inte det som är grannsamverkan... när man sitter uppe och spanar på grannarna på kvällskvisten ;)Vilka fina ormbunkar! Nästa gång du ska ut på kvällsäventyr i skogen skall jag nog ta och hänga på... /E alias hökögat

    SvaraRadera