.

.

tisdag, maj 29, 2012

Inkräktare under huven

 Skulle fylla på spolarvärtska idag, noterade några fröskal på en plats under motorhuven......vad lustigt tänkte jag, att de blåst in precis här......
Medans jag fyller börjar jag fundera...och titta mera........och tro det eller ej men hittar även en hög musbajs.........hur i tusan har nån lyckats bo under motorhuven??! Jag som kört till Väsby hela vintern, vi har inte haft bilen i garaget.

 Jag känner igen fröna från vår fågelautomat :) ......undra om "han" har hoppat av när jag startat på morgonen sedan hoppat "in/hem" under varm motorhuv när jag parkerat, liggplatsen har nog varit på ventilkåpan, de två dammfria till höger.
Jag har aldrig märkt nåt.......eller så var det kanske den där gången det luktade hamburgare efter några mil ;)

1 kommentar:

  1. fiffiga rackare....tur att det inte va min bil...är stor djurvän, men se gnagare, det är något annat det...de vill jag helst inte ens se på bild...
    //Neta i Härnta

    SvaraRadera