.

.

lördag, september 08, 2012

Törnrosa

....sov i hundra år, kanske var det här.......näää här bor ju min syster och familj. Och dagens projekt var att hjälpa till lite inför försäljningsfotografering, och trädgården har haft lite snabbare växttakt än vad familjen har haft trädgårdsdagar :)

 Medans några körde till tippen, några fixade inne så tog jag mig an en del av trädgården, uppdraget var - gör en gång så att man kan gå utan att fastna i växtligheten......och helst se trappan man ska gå i.
 Första anblicken är bara en massa grönt.....men i allt detta buskage finns, hallon, vinbär, rabarber, björnbär, äpplen, jordgubbar.......ja och lite till. Ju mer jag höll på ju mer föll jag för denna gamla vaxtliga charm, det hemliga som finns i all grönska.

Här är det på väg att bli en gång, det blev ingen riktig "efter" bild, kan kanske komma i morgon om familjen skickar en. Mörkret och regnet hann falla för min kamera.

För rätt familj är denna tomt rena drömmen "alla möjligheter", tack för idag syrran. Hemmåt i skåpbilen efter en 10 timmars dag i Nälsta, tack för mat och fika.
Så här trött blir man efter en heldag........Tuva är den som snarkar först, men så är hon ju 80 år......då får man snarka både först och högst.

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för all hjälp! Utan er vet jag inte vad vi gjort. Ska försöka komma ihåg att fixa en bild. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Självklart, glada att vi kunde hjälpa. Kram

    SvaraRadera