.

.

tisdag, januari 15, 2013

Vad bra NOT

.... att det kom mer SKIT snö............trafiken är inte rolig, mina 10 mil per dag.................

Väl hemma och hundpromenad blir vi attackerade bakifrån av en liten skit Jack russel som biter Saga oprovocerat i baken. Vi snurrar runt, trasslar innan jag har fattat vad som hänt, hunden vrålar jag iväg. Den kom helt tyst utan förvarning, hördes inte i snön. Hade jag nått hade jag sparkat benet av den.....och 30 meter bort står dess ägare som snabbt kallar in den och försvinner in i huset.

Jag kan bli arg, nu blev jag det................kollar snabbt Saga som bara blev lite "skrapad", river av vår promenad i "skitvädret", lämnar in hundarna hemma och söker upp ägaren.
...jag var väntad......
Det visar sig vara en halvtragisk omplaceringshund som en dam var hundvakt åt, enl mig helt störd hund som jagar ifatt oss 30 meter när vi går med ryggen mot (inte normalt) och anfaller utan skall. Efter mitt samtal tror jag inte den damen är hundvakt några fler gånger....................

Tyvärr bröt jag upp min axel i tumultet, jag som precis börjat känna mig helt bra...skit.
Tar en treo och hoppas denna dag ska avslutas lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar