.

.

fredag, mars 08, 2013

Nya bud

Axeln fortsätter smärta, var igår på Haninge FysioCenter för att se om de kunde finna något och hjälpa mig till rätta. Valde dem istället för Vårdcentralen denna gång................

 
Efter noggrant förhör och att hon kännt igenom axlar och armar (så mina tårar rann av smärta) var hon ganska säker "Frozen shoulder".
Wikipedia säger:Adhesiv kapsulit eller frusen skuldra alternativt frusen axel (engelska: Frozen shoulder) är ett smärttillstånd som beror på inflammation och skrumpning av ledkapseln med inskränkt rörlighet i axelleden som följd. De vanligaste orsakerna är att den uppstår spontant med okänd orsak, elelr efter våld mot axeln. Sjukdomstillståndet är långdraget och kan pågå fem månader till över tre år. .....ÖVER 3 ÅR...ok, 8 månader redan avklarade.
Ungefär tre av hundra personer får sjukdomen som är vanligast i åldern mellan 40 och 60 år. När man väl tillfrisknat efter en frusen axel, kommer sjukdomen aldrig mer tillbaka i samma axel.........
 

Näst på tur är magnetkamera röntgen sedan återbesök till FysioCenter och då tar hon ställning om hur vi går vidare.
Jag säger bara Suck......men det kunde varit värre,  glad att det går över.......om 3 år.......

1 kommentar:

  1. HEJ cecilia, jag heter Thomas och bor i Karlstad, jag har en liten fråga om hur det gått med din Frozen Shoulder, det är så att min fru har fått det så vi undrar om det blir bra och hur lång tid tog det för dig. Hör gärna av dig och berätta.
    Tack och hoppas du är bra nu.
    Mvh
    Thomas Fors, Karlstad

    SvaraRadera