.

.

tisdag, september 17, 2013

98%

Jo men det är nog så, vårt liv består just nu av 98% hundfokus. Ni som inte tycker hundar är kul kan ju återkomma till min blogg om ett tag. Vi kämpar för att få svar varför Saga inte mår bra, vi kämpar för att ge Stella så bra start i livet som möjligt, då det är nu man får kämpa om man vill ha en trygg och fin vuxen hund.

Vid 07 lämnade jag Saga på Bagarmossen igen, neurologisk undersökning idag. Hem till Stella som låg och sov när jag kom :) bara hundägare förstår lyckan att lyckas med "ensamhets träning".

Stella saknar Saga :( så 08.30 drog vi ut för att ta det stora varvet i skogen

Starten av promenaden gick trögt, hon gnällde, ville bara tillbaka och vänta på Saga. Men med köttbulle och glada tillrop fick vi sedan fart.
Kopplade loss fröken och det gick superbra.
Fina tjejen
Fast valp och nyfiken höll hon sig intill mig
På hemvägen fick hon däremot väldigt bråttom, men då jag ibland gömde mig bakom  trädstammar insåg hon att det var bäst att ta det lungt och ha koll.
Nu snarkar hon gott i soffan bredvid mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar