.

.

onsdag, juni 04, 2014

Bilträning för...

Idag har det varit bilträning för Solo.....och mig, men jag säger fyyyyyyy faaaaaan för stockholmstrafiken. Skulle hemifrån (VH) och till Lidingö för att lämna målarfärg till Alexandra & Jacob.Annars när vi åker i stan, mitt i smeten kör alltid B, ska jag själv mitt i stan tar jag tåget.

Nu åkte jag centralbron, Eugenia (ombyggnad delux), Norrtullsrondellen, Roslagstullsrondellen, Valhallavägen (ja å där ska man visst ligga i rätt fil för att komma till Lidingö) när jag väl vänt på Valhallavägen och kör över Lidingöbron vid Frihamnen.......då kan vi snacka om vägbygge, varenda skylt var överkryssad och det var tillfälliga skyltar/filer/pilar i marken............OMG, tur jag hade tagit dagens blodtryckssänkande. Hade åkt denna väg en gång innan, B var chaufför.....och jag erkänner att jag inte riktigt dokumenterade hur man skulle åka. Men varenda övrig bil verkar veta PRECIS vart de skulle och måste stressa en i baken...morr.
Efter att ha åkt fel en gång ute på Lidingö lotsade Alexandra mig rätt via mobilen. Gott avslappnade fika, härligt att träffa "barnen", Solo sköter sig perfekt borta.

Hem.....var det väl bara att ta allt igen, fast åt andra hållet.....trodde ni he he! Nä men det gick ganska bra, drog någr snabba filbyten så löste det sig.
Längtade nästan hem till den där kopparormen i morse på skogsstigen.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar