.

.

onsdag, juni 18, 2014

Dåligt som blev bra

Hade en återbesökstid för blodtrycket hos läkare idag kl. 08.30, kommer dit och får då reda på att min tid har blivit 08.35 och att jag kommer att få träffa en annan läkare (ett namn som jag inte ens kan uttala, är det en han eller hon?) ......tack för att jag fått reda på detta, morr gillar inte överraskningar. JäTTeBra för mitt blodtryck, känner riktigt hur det stiger...
Glömde P-skiva i bilen också (eller rättare sagt det finns ingen i bilen...) så får väl p-böter också...och det kommer vara gigantiska köer när jag ska genom hela stan till jobbet.....suck

Tiden går och jag blir inropad 15 minuter för sent.........
Men.......min "nya" doktor är en jätterar tjej, jag förstår helt och fullt vad hon säger...hon förstår mig. Vi reder ut det som skas och allt känns jättebra, blev så positivt överraskad :) blodtrycket får ok!
Kommer ut till bilen...wow, ingen P-bot......
Börjar köra genom stan för att komma till jobbet, har godis och vatten i bilen för att ha till köerna....what!?! inga köer............




Och när jag kommer till jobbets parkering är jag inställd att få plats längst bak och få gå 200 m extra....no no, en bil måste precis ha åkt för i första raden finns en ledig plats till mig...
Ibland är gud god....tror jag ska köpa mig en triss idag.....

och så har jag lärt mig att man ska inte hetsa upp sig i onödan, Cissi 43 år. Kommer komma ihåg det tills nästa gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar