.

.

fredag, januari 22, 2016

Återbesök

Idag var det återbesök hos veterinären med Solos öga, Java fick följa med som sällskapsdam. Hornhinnan har läkt bra... men tyvärr har hon fortfarande besvär. Efter lite nya undersökningar visar det sig att själv ögat också tagit stryk, trycket i det dåliga ögat var lägre än vad det ska vara.... Suck. Lider med Solo och vad som gör mig ledsen är att när jag funderat fram o tillbaka så börjar jag tro att jag kan orsakat skadan :( dan innan allt började satt jag och hundarna utanför Ica och väntade, då kommer tiggarkärringen (jo jag får säga så i min blogg) ut från Ica och går rakt mot oss, och kommer det någon i huva eller huckle mot mig försvarar solo mig. För att hon inte skulle få närkontakt med tiggaren drog jag till i solos koppel och hon slog lätt i bänken jag satt på, vid läppen vad jag såg....men börjar nu fundera om det ändå kunde vara ögat, har svårt o veta något annat om de inte busat hejdlöst. Tiggaren hoppade snabbt över till andra sidan och ojjade sig.... hon ska vara glad att jag räddade henne.
Nu fick Solo cortison, nya ögondroppar och nytt återbesök på tisdag. Hon är såååå duktig hos veterinären och att ta ögondroppar, fina Solo. Ledsen matte... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar