.

.

måndag, januari 04, 2016

Utryckning

B kom... jag sittandes i bilen gråtfärdig, elfel och inte kunna få ut hundarna kändes inte bra, såg framför mig att det började brinna, mardröm. Nu var v60:n heldöd, B koppla på laddkablarna mellan bilarna och fick det att blinka till, då klickade bakluckan och vips tog vi ut hundarna, jag hoppar in i C30:n hundarna i baksätet och drog så snabbt jag kunde till Haninge hundhall som jag hyrt för rallylydnad träning med en hundvän. Kom 20 min för sent, aningen ofokuserad men gjorde det bästa av de 40 minuterna, bytte hund (mellan Solo & Java) flera gånger så att båda fick träna. Java fick träffa sin mamma :)
Java och mamma Dahlia
 
Nu hemma och ishockey, bilen står ute med batteriladdare.....nu vet vi inte säkert om det är batteriet, men möjlig orsak då den stått mer än den är van. Den är ju van att gå 10 mil/dag när jag jobbar.... nu jobbar jag två dagar mellan 20/12-11/1, kör bara småsträckor. Jaha.... det straffar sig att vara ledig..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar