.

.

söndag, januari 24, 2016

Idé

En skön skogspromenad med hundbus igen, äntligen kan man vara ute och njuta utan att frysa. Vi hade plus en grad.


Sedan tog jag tag i en idé som jag haft, att i ett akvarium jag fått av pappa plantera de orkidéer vi har hemma. Är inte jätteförtjust i orkidéer men kan ju inte slänga de man fått. Åkte och handlade orkidéjord, och en lite rolig växt med snirklig stam. Duschade rent akvariet......

fixade plats på övervåningen under takfönstret....... 

 ......i med orkidéjorden och de fyra orkidéer vi hade.... sen blev det fullt. 
Kanske inte helnöjd, det ser lite rörigt ut och lilla trädet på stam som jag köpte valde jag att inte sätta i. 
Men hoppas de "sätter sig", det gör inget om de växer huller om buller bara de trivs. Hittade även en spot-lampa i garaget med blom glödlampa, den ska jag bjussa på ett tag så får de en bra start. Ja, ja kan försöka visa hur det ser ut om några veckor. 
Tjing o go söndag... Japp bilen funkar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar