.

.

tisdag, april 19, 2016

Falsk artighet

På mitt jobb säger alla varje morgon, Hej, hur mår du? eller -Hej är allt bra? VARJE DAG och då oftast i steget samtidigt som de går förbi.........det räcker väl med "Hej, Godmorgon, Halloj"


Ogillar skarpt den frågan när man inte bryr sig om svaret. Igår insåg jag att jag för fjärde gången berättade om min onda höft (jo jag har ont) till folk som frågat, men sen knappt lyssnade......för jag säger inte "Hej tack bra" om det inte är det, jo ibland har jag lärt mig säga "Hej, jo då ok, man ska inte känna efter så mycket"........den kan man komma undan på.
Ibland har jag sagt "Hej, jo då...har du tid att lyssna" (på skoj) då stannar de upp och hajjar till och ser förbryllade ut.......oj, måste jag lyssna.
Jag har superbra och trevliga kollegor, men morgonhälsning med fråga tycker jag är falsk artighet.......ogillar. God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar