.

.

måndag, september 05, 2016

Illa

Blir så illa berörd, mår fortfarande dåligt i hjärtat.........råkade igår i några sekunder (på fb såklart :/) se hur tre turbanklädda män i något "skitland" där man inte respekterar djur skrattande stod och slog med träpåkar på en upphängd hund, där hundens blick skräckslagen sa "Varför" "Vad har jag gjort".

Min första reaktion är har de straffats, har någon drivit detta vidare? Just igår orkade jag inte, detta var för långt bort....annars kan jag stånga mig blodig för sådana här händelser. Djuren har inte gjort något ont, en mer lojal individ finns inte. Kommer må dåligt ett tag, trots bara några sekunder då jag scrollade bort finns det på min näthinna :........(

Dödsstraff för grovt djurplågeri - ja gärna, frågor på det?


2 kommentarer:

  1. Jag känner precis som du och får tårar i ögonen när jag ser/hör sådana saker.. Jag förstår inte hur de ens kommer på tanken...
    Det gör jätteont i <3
    Tur att det finns så många andra "normala" som hjälper och uppskattar djuren.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ...eller hur <3. Hoppas du och vovvarna mår bra :)
    Kram

    SvaraRadera