.

.

fredag, september 09, 2016

Vilken dag

Vilken omtumlande dag,
Jag hemma, B åkte i morse och kommer hem på söndag, han ska ut på båtäventyr med fyra arbetskamrater, något de gör varje år. Han tog med sovsäck, kläder, kortlek, öl, kudde....jo men de får nog kul.
På fm ringer Malin och berättar att DE FICK RADHUSET som vi många ringde på igår, nyproduktion i Västerhaninge. Detta var andra släppet och förra gången hann vi inte med i telfonkön, men nu så...............SÅ FÖRBASKAT ROLIGT, Såååå glad! Tänk om drygt ett år kommer de o bor här vid oss, känns så mysigt att få ha två av barnbarnen i närområde. Då kan vi gå...och cykla till varandra :)
Drog ut med hundarna ner till bollplan och tränade fokus, fot och Rallylydnad. Det gick jättebra, blir sugen på ny tävling med Java igen, men ska nog hålla mig lite till :)) Just nu har vår kalender tunnats ut lite efter en megahektiskt augusti, kanske bör låta det vara så. Har ändå loppis, afterwork, trimmning, MH, mammogarfi :/, frissan, kalas och några mm inbokade resten av september.



 Klockan tre tände jag ett ljus här hemma för min Djurgårdsvän Helene som gick bort i #fuckcancer för en tid sedan. Idag var begravningen, jag valde dock att inte gå då jag vet att familjen ville ha en liten begravning och det var några som gick från "oss" DIFare. RIP Helene <3

Fåglarna funkar okej, de gamla kanske inte är jätteförtjusta över att fått sällskap.....hoppas att det ger sig. Betalade 500 kr för fåglarna igår, kom hem o fick mail...du har vunnit 610 kronor på Keno!! Keno av alla idiotspel som finns, förstår inte Keno och har aldrig gjort....men fick ett ryck igår och körde "hux flux" för 30 kronor på det där "skitspelet".....åsså vann jag, jo men då blev ju fåglarna betalda :)

Nu ska jag ta kväll med hundarna, den som försöker göra inbrott här i kväll får passa sig då jag har värdens bästa vakthundar. En polis och en "anfallare"...Welcome!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar