.

.

torsdag, december 08, 2016

Slut med skogen

Kom inte hem förrän efter  kl 15 idag, skyndar byta om för att hinna ut i skogen innan mörkret. Det gick bra men mörkret kom snabbt, det gällde att ha koll på fötterna. När vi nästan gått hela varvet och svängde vänster in på sista stigen står vi plötsligt 10 meter ifrån en älg... han blänger på oss... jag erkänner, jag hann inte få mer intryck utan sveper med mig hundarna i en millitärisk tvärvändning 360 grader och går raskt från det håll vi kom ifrån (japp, vänder mig om NÅGRA gånger). Nu hade jag en bra bit till bebyggelse ifall han skulle jaga oss, närmsta vägen hem var ju där han stod. I mörkret och med aningen hög puls skyndar vi hela slingan tillbaka, jag ringer Elin för att få lite stöd.... o så nån ska veta vart vi försvann ifall vi inte skulle komma hem igen :b
Det var så mörkt nu att jag faktiskt inte hittade stigen tillbaka på ett ställe, går tillbaka och ber Solo "gå hem"... o yes, hon hittar stigen. När vi ser vår gata och lite ljus från himlen når ner när skogen öppnar sig tar vi en glad selfie (utan mössa o uppknäppt jacka, ja blev varm!) Underbart att ha djuren så nära, jag vet ju att vi har dem här så jag gick faktiskt och visslade och hostade lite extra, men det hjälpte visst inte. Men nu tror jag att det är slut med skogspromenader i mörker iallafall. Bild 2 skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar