.

.

fredag, mars 31, 2017

Dagens goda

...gärning

En sliten hemlös kvinna med två småhundar i en barnvagn o med en massa kassar (har varit med i tv/Tunnelbanan), sett henne på centralen. Plötsligt möter jag henne i dörren här i Infra city när jag ska gå på massage (i annan byggnad idag).....hon drar in vagn och hundar (som ser ok ut i hull o päls) i en typ större entre´/hall och jag måste rusa för att hinna passa min tid, det gnager lite i huvudet att jag inte hann ge henne nån hjälp. Funderar på om jag ska gå och leta upp henne när jag är klar...
När jag kommer ner står vagnen kvar i hallen med hundarna i, ingen kvinna syns till. Jag ångar över till ica och köper 5 småburkar hundmat, hundmat på rulle, hundgodis, bananer och en påse solbullar. Ångar tillbaka och knyter påsen i hjulet på vagnen, hundarna säger ingenting. En kille som går o städar tittar på mig och undrar säkert vad jag gör.....jo, dagens goda gärning!
Nu tillbaka på jobbet, hoppas hon blev glad.
God fredag.
 

1 kommentar: