.

.

torsdag, mars 30, 2017

Suck

Nä nu öppnar jag snart godislådan....
Väl hemma har "nån" gnagt hål i min nya jacka (för att få ut godiset), blir så depp. Ska ta fram mat från frysen (som vi beställde hemlevererat i går) då har de missat lägga i just det, ska leta så mycket att fryslådan hoppar ut o hela framsidan spricker. Öppnar posten och finner påminnelse om hemförsäkringen, då vi nyss bytt bolag har det blivit miss och vi ej betalat. Det snöar...
Har nu sytt igen hålet i jackan, inte snyggt men det funkar. Mat hittade vi annan, försäkringsbolaget är kontaktat och B betalar just nu. Snön ligger kvar :( Vissa dagar blir bara kaos.
Var även till  brukshundklubben efter jobbet, vilken skillnad mot att träna inomhus. Java nosade, nosade och nosade... tror att hon hade bomull i öronen också. "fot" vad är det? "vad är det som luktar här". Vissa av momenten gjorde hon dock jättebra men nu måste vi dit ofta och träna "doft & störning", vind, löv, andra hundar ja allt runtomkring.
Tack B för att du finns för mig <3 Du var på väg till brukshundklubben för att  överraska och titta på oss, valde dock ej för att inte störa. Du lagade maten när jag sydde, du fick in fryslådan innan jag blev galen, du ringde försäkringsbolaget medans jag suckade. Älskar Dig!
Ren slump att jag fick ett ryck att gå på bolaget idag, minns inte när jag var där sist.... men bubblet (jo, B bubbeltränar) jag köpte åt oss blir nog bra till helgen känns det som efter idag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar