.

.

söndag, april 23, 2017

Tjohooo

Alltså..... illamående, handsvett och "you name it", jag hade allt i morse. Kom till klubben en timme innan samling, perfekt för oss då jag hade båda hundarna med (B är på tele2) så jag kunde rasta dem bägge o småköra lite m Java. Samling och lottdragning om startplatser, jag drog nummer 9....av 11, hade gärna varit bland de första. Vankade lite av o an, kollade på de första.....wiiii några misslyckades helt...all cred till dem som kämpar, men skönt för mig då vet jag att "de finns värre" o med den tanken kunde jag slappna av.
Java gjorde bra ifrån sig på banan, visst hon luktade lite väl mycket ibland och jag hade lite svårt att få henne fokuserad mellan momenten, men under momenten måste jag säga att hon var klockren. Man kan max få 10 poäng/moment och totalt 200 poäng, får du över 160 poäng så blir det ett 1:a pris och du blir uppflyttad till nästa klass. Tjooohoooo vi fick 171,5 poäng jag är så glad.....
Tyvärr är det svårt att lägga upp video här, men det finns :)
Jag lägger upp vårt protokoll, glad att vi fick 9 på "helhetsintryck" för det betyder hur domare tyckte man var som "team" ...det tycker jag är viktigt, man ska vara glad och berömma sin hund...oavsett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar