.

.

onsdag, juli 05, 2017

Analys

Jaha, då kan jag sätta check på löpanalys. For till Haninge lite lagom dopad, nu handlade detta mer om teknik o inte uthållighet så det hade nog ingen effekt men det kändes bra.
Det var många siffror och mycket att få förklarat, men Katrin gjorde så att jag förstod. Jag springer långsamt när jag springer och jag har nu förstått att det tar mer energi från kroppen än om man ökar. Jag fick springa fort i 45 sek i tre olika hastigheter, sedan jämförde hon.
Jag fick jobba med att "sprätta" iväg foten bakåt, sätta ner den mer under mig inte framför och samtidigt försöka få mer studs (moahhaha) i steget, uppåt. Jo Katrin hade ganska kul, jag med :) Lägger ut två bilder på inringade värden som jag lyckades förbättra mot slutet... Ok, jag är beredd att börja springa snabbare :p
Nästa löppass börjar vi efter vecka 30...ska faktiskt bli kul. Har beställt glasögon, tror jag blir snabbare då...

2 kommentarer:

  1. Du e grym och du kommer gilla springa efter några gånger och när du fått in tekniken! Nytt sätt att tänkt: Run to be happy, Run for fun eller Löparglädje! //Katrin

    SvaraRadera
  2. Tror jag med, tack Katrin//C

    SvaraRadera