.

.

söndag, oktober 15, 2017

Start

Igår startade jag vår nya tallrikssamling......
När vi hade familjeträff här i augusti ca 20 pers så insåg jag att tallrikarna inte räckte, inte ens mormors finporslin (vägrar papp-tallrik). Då beslutade jag att vi ska börja samla på "mixade" tallrikar, en samling som alltid kommer att vara i tiden och det ska vara ca 20-30st. 

Jag ska köpa en tallrik lite då och då, nya, loppis eller på en antikbutik, bara jag gillar dem och känslan är rätt. Ingen speciell färgtråd utan helt blandat, nytt o gammalt......ja kanske lite "Ernst tänk". Denna samling ska inte vara våra vardagstallrikar utan "kalas samling", att ta fram vid partaj.

Så igår på Cervera blev det tallrik nummer 1,...............tanten i kassan -ska du bara ha en"?
Japp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar