.

.

torsdag, april 19, 2018

Hopp

Kom hem tidigt o drog till brukshundklubben, tänkte köra agility med Solo.... träna på tunneln, o Java lydnad och stadga (kunna sitta/stå/ligga still tills jag säger ok, även om jag går runt henne).... fröken #myroribrallan behöver den träningen.
Solo tar hindren bra men vill inte ta tunneln så fort hon inte ser ut.... sätter jag henne i ena änden o springer till hålet går det bra, men är tunneln för lång eller böjd springer hon på utsidan eller..... uppepå :p oooups!
Här behöver vi husses hjälpa att hålla henne kvar, o jag springer till hålet. Hon ogillar ju främlingar så tyvärr kunde ingen på klubben hjälpa.
Java kämpade på, hade dock lite jobbigt med värmen, sädesärlorna och harpluttarna som lockade.

O vi kommer ta oss till klubben även i morgon (ledig dag), jag kan ju inte säga nej. En äldre från klubben som styr upp lydnadstävlingar (tävlat hund i 30 år...) fick höra att jag jobbar för klass 1.....-"men kan du komma i morgon"?.... Nja har tid hos Carglass med bilen klockan 10, men efter det typ....
Ja så nu har jag träff på klubben och ska få privatlektion i morgon, m fika :)... men jag är tacksam, glad att ha snälla klubbkompisar som bryr sig, vill ge av sin tid. 

Trötta hundar, träning ute o värmen.... Solo hade tom fotsvett när vi kom hem :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar