.

.

fredag, april 20, 2018

Kul bra dag

Började dagen klockan 10 i Haninge, skulle laga två stenskott. Brukar inte göra det men fick ny ruta för bara några månader sedan så tänkte underhålla innan de drar iväg. Under tiden de jobbade gick vi en 40 min promenad.... i värmen!! Hade dubbla långärmade då jag glömt hur varmt 23 plusgrader är.... Phuuu.

När bilen var fixad drog vi till klubben... träff med "hon" som tävlat hund i 30 år. Trodde Java var slut... men Ha! Jag lekte igång henne och hon gjorde precis det jag krävde av henne, blev så glad. Fia som hjälpte oss erkände att hon blev imponerad, själv har hon en Bordercolli o hade kanske inte mycket tro på "en" dvärgschnauzer... He he.
Solen sken, Solo fick köra lite agility (utom tunneln), vi fikade och jag hjälpte Bordercollin med lite kommendering. Alla nöjda.....
Väl hemma i 23 graders sol fick jag sommarfeelings, ett glas vitt inte fel. Bäst o passa på snart snöar det väl igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar