.

.

tisdag, maj 08, 2018

Yeehhhh

Idag en semesterdag från jobbet, jo men vädermässigt var det som semester... utomlands. Trots solskyddsfaktor har jag en fin brunröd solbränna, ansikte och armar :D
Tävlingslydnadskurs som egentligen var två heldagar men jag och en kompis delade, kände att en dag räcker... jag orkar nog inte riktigt ta in två fulla dagar. Det blev perfekt, trodde Java skulle "banga" i värmen men hon visade att hon VILL jobba och vara "till lags" så enorm kul.
Idag fick jag också höra att jag tänker fel ang tävling.... jag har ju tänkt "backa" o köra några startklass för att få tävlingsvana. MEN nej sa alla idag, du ska se o jobba framåt... börja tävla klass 1. Fokusera på några moment, strunta i om du "nollar" de svåraste momenten, kör nästa klass oavsett. Dom har nog rätt, men jag får tänka om... vi kämpar framåt. Idag var iallafall vår lilla pärla såååå duktig, jag blev stolt. När jag klev av sa alla tre Border Collie ägarna - Så duktig hon är. Det är bra betyg :))))

Trötta hundar, dom har checkat ut..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar