.

.

lördag, maj 29, 2021

Ok dag

Det blev ändå en okej dag, huvudvärken blev inte värre utan låg/ligger bara lite molande.... o det är jag ju van vid. Men denna gång hade jag värk på vänstersidan det brukar jag aldrig ha så helt klart skyller jag på de Coronapartiklar de sprutade in i mig igår.

B for på golf tidigt så jag och hundarna har lullat runt på tomten hela dagen, o skogen som nu börjar torka upp.

Tvättat utemöblerna, rensat ogräs, flyttat en Magnolia som inte trivts, pysslat i mitt gigantiska växthus där nu tomat, gurka, majs och Dahlia delar på ytan..... och en snigeldjävul, nån äter på Dahlian 👿.





Hittade ett getingbo vid poolpumpen, fick fly några gånger sen hämtade jag vattenslangen.... då var de väck. Kolla insidan, dessa ägg hade väl blivit getingar. Hoppas de hittar nytt bättre ställe att boa på.




.... förlåt fru geting....

Var o matade Malins marsvin då hon är i Luleåtrakten, gillar marsvin, mysiga djur. Passar tyvärr dåligt med Schnauzer om de inte skaffas ihop tidigt.

B kom hem kl 16, lite lagom solbränd efter en dag på golfbanan.....vi far inte ut till vagnen i dag. Nu dusch, soffa, fotboll.... i morgonbitt ska vi ta premiärdoppet i poolen. Senaste premiären på många år, men så är det.....  🐳

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar