.

.

lördag, augusti 27, 2022

Kaosdag

Igår ledig fredag, hade planerat ta Nora till centrum, kolla på en bil åt B och hämta barnbarn klockan 15 på skola o förskola.

😵‍💫🤯🙁🥺😩😖💩😞

Torsdagkvällen börjar Java kräkas o må allmänt dåligt (kräk, klåda + 💩), under natten ut ett antal gånger, hon o jag sov på soffan för att inte störa de andra.
Fredag morgon o husse åker tidigt på golftävling, jag får i Java kyckling och vatten..... som kommer upp efter nån timme. Tvättar lakan o täcken då hon kräkts i vår säng 😵‍💫. 
Börjar ringa veterinärer vid lunch för rådfrågning (4 st), ingen har ledig tid men alla säger "åk in" innan hon blir för dålig. Kan inte lämna Nora, o barnen ska hämtas om 2 timmar ⚠️⚠️ kaos⚠️⚠️
Husse står på tävlingsbanan.... ringer Malin som lyckas gå tidigare från jobbet och åker o hämtar systerbarnen. 
Malins Jonas kommer sen blixtfort så jag o Java kan åka, han passar Nora o Solo tills Malin o barnen kommer. 
Husse får skippa prisutdelning och middag 😬...... men kolla 2:a av 77 spelare ⭐ en vän tog emot hans priser o levererade hem dem


B tar över hundar o barn hemma tills Jimmy kommer o hämtar 💙 tur man har hjälpsam familj.

Java fick hjälp direkt vi kom till Bagarmossen akuten, snabb puls, dålig cirkulation. Blodprover, röntgen och ultraljud mage. 


Blodproven visade inflammation i tarmarna o ev bukspottkörteln, nu behöver hon smärtlindring o dropp. Jag åker hem men Java behöll de över natten...... ledsamt men ändå bra så hon får rätt hjälp ❤️

Grattis min B för fin golfprestation ⛳ 
Skönt med två glada o pigga hundar hemma.... 



Huvudvärkskväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar