.

.

tisdag, augusti 02, 2022

Solo

I helgen fick Solo problem med ena ögat, det varade o lite rött. Sköljde m koksalt om hon fått in skräp o avvaktar tänkte jag, åka till veterinären en lördag är = 10 000 kr. Självklart åker man om det är akut men ibland måste man stanna av o fundera.... jag brukar ställa mig frågan "hur hade jag gjort om jag bott i Norrland". Igår fanns inga tider att få men i morse hann jag hugga en akuttid 🙏, det visade sig att hennes problem som hon opererades för när hon var liten har kommit åter.... några ögonfransar växer inåt o retar ögat. Hon var superduktig o lät dem pyssla med ögat, MVG..... o det landade bara på 4100 kr 🙃 (visst får nog hälften åter fr f-bolaget) . Återbesök om en vecka 💵 

Husse var hemma med Java o Nora, o när vi kom hem började jag med trädgårdkanterna igen 😃 tur man är noggrann o envis.




Nu klockan 16 är jag klar 😁 det blev riktigt snyggt o stilrent ✌️..... nu är det bara framsidan kvar 😆. B var snäll o åkte o köpte jord så vi kunde fylla ut, o så gräs så småningom..... nån mulen dag då Nora är inne o inte käkar upp jorden 😬.

Java och Nora närmar sig varandra sakta men säkert ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar