.

.

torsdag, juni 16, 2011

Äventyr

Igår morse skulle jag ta mig till jobbet kommunalt, spännande......or not


¤ fick skjuss till tåget 06.40 -check
¤ skulle fråga hur mycket jag skulle betala i "mobilbilj" - hittade ingen biljett lucka.......
¤ tåget stod inne, men stängda dörrar (med folk i !!) - hur kommer jag in?
¤ jag skickade iväg en sms biljett, blev såklart fel....
nu fick ja goroa mig hela resan att en kontrollant skulle komma och jag pinsamt fick reda ut detta i en full vagn.
¤ ingen kontrollant kom ................
¤ Virrade lite på Centralen tills jag hittade min direktbuss till Infra City, avgick Gate 19 (kändes nästan som jag skulle "ut och resa" ......vilket jag kanske också gjorde...)
¤ Nitisk busschaufför tvingade mig betala en ny sms biljett
¤ Äntligen på bussen, nu gällde det bara ha koll att komma av rätt - vilket Cissi faktiskt gjorde 07.44.
Förutom att folk hostade och fräste gick det ganska bra, tog dock längre tid än bilen. På kvällen åkte vi med jobbet till Solvalla .......mer kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar